Afyonkarahisar Dumlupınar BİLSEM’den Yenilikçi Adım: Bibliyoterapi İle Çocuklara Umut Dağıtılıyor
Afyonkarahisar’da eğitim alanında fark yaratan çalışmalara imza atan Dumlupınar Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM), bu kez de bibliyoterapi projesi ile dikkatleri üzerine çekti. Gençlerin bilime ve sanata olan ilgisini artırmanın yanı sıra, toplumsal fayda sağlayan projeleri hayata geçiren BİLSEM öğrencileri, TÜBİTAK 2204-B programı kapsamında geliştirdikleri özgün projeleriyle hem okullarda okuma kültürünü canlandırdı hem de tedavi gören çocuklara moral ve destek sağladı.
Kitapların İyileştirici Gücü: Bibliyoterapi Sahada
TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına katılan bu anlamlı çalışma, kitap okuma alışkanlığını, psikolojik destek yöntemi olarak bilinen ‘Bibliyoterapi’ yani ‘Kitapla İyileşme’ metoduyla birleştirdi. Proje, özellikle Afyonkarahisar’daki okullarda okuma bilincini yükseltmeyi hedeflerken, aynı zamanda Afyonkarahisar’daki onkoloji hastası çocuklara umut ışığı olmayı amaçladı. Bu proje, çocukların duygusal dünyalarına dokunarak, zorlu süreçlerinde onlara destek olmayı hedefleyen önemli bir sosyal sorumluluk projesi olarak öne çıkıyor.
Proje, yedi aylık yoğun bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı. Danışmanlığını Necla Tabak’ın üstlendiği projede, öğrenciler Ela Kazan, Ece Köken ve Ekin Katrancıoğlu aktif rol aldı. Bu süreç sadece akademik bir başarı öyküsü olmakla kalmadı, aynı zamanda öğrencilerin empati yeteneklerini, duygusal zekalarını ve iletişim becerilerini de geliştiren bir kişisel gelişim yolculuğuna dönüştü. Öğrenciler, kitapların terapötik gücünü keşfederken, bu bilgiyi sahada uygulamaya dökmeyi başardılar.
Projenin Sürdürülebilirliği İçin Dijitalleşme Hamlesi
Afyonkarahisar Dumlupınar BİLSEM’in hayata geçirdiği bibliyoterapi projesi, elde edilen çıktıların kalıcılığını ve yaygınlaşmasını sağlamak amacıyla dijital platformlara taşındı. Proje kapsamında hazırlanan bibliyoterapi defterleri, bilgilendirici panolar ve sunumlar dijital ortama aktarılarak tüm eğitim camiasının erişimine açıldı. Bu dijital arşiv sayesinde, projenin etkisinin yalnızca proje süresiyle sınırlı kalmaması, farklı okullardaki öğretmenler ve öğrenciler tarafından da kullanılarak daha geniş kitlelere ulaşması hedefleniyor. Bu adım, projenin sürdürülebilirliğini garanti altına alarak, kitapların iyileştirici gücünün daha fazla çocuğa ulaşmasına olanak tanıyor.
Bu yenilikçi yaklaşım, okumanın sadece bilgi edinme aracı olmadığını, aynı zamanda duygusal iyilik hali üzerinde de güçlü bir etkiye sahip olabileceğini gösteriyor. Afyonkarahisar Dumlupınar BİLSEM, bu başarılı bibliyoterapi projesi ile eğitimde öncü rolünü pekiştirirken, geleceğimizin teminatı olan çocuklara sunduğu manevi destekle de takdir topluyor. gazetetempo.com.tr olarak, bu tür anlamlı projeleri desteklemeye ve kamuoyuyla paylaşmaya devam edeceğiz.
